Förra veckan startade de flesta lag upp en efterlängtad
säsong.
Covid 19 har påverkat föreningen precis som övriga
samhället. Glädjande så öppnade FHM upp för att vi ändå kunde genomföra två
mycket fyllda Summer Day Camp och nu i augusti en lika välfylld Kickoff Camp.
Campen genomfördes i Råsunda såväl som i Vasalund för att inte samla för många
personer på samma plats. Återigen - stort tack till alla coacher och
ungdomsledare som ställde upp! Det var mycket uppskattat!
I höst hoppas vi att vi får komma igång med
seriespel.
Lamin Sabally kommer fortsatt att arbeta som vaktmästare
och ansvara för städning och grundläggande underhåll i Vasalund för AIK Basket.
Lamin arbetar 80 % enligt schema som varierar under säsongen beroende på herr
och dammatcher, hur övriga matcher är inbokade med mera.
Det är viktigt att samtliga ledare och spelare hjälps åt
att släcka och stänga i hallen för de som har sista tiden och att vi hjälps åt
att hålla rent. Påminn gärna varandra.
I söndags morse upptäckte vi att ett inbrott skett i
Vasalund. Stereo och högtalare har stulits samt en del i kiosken. Inbrottet
utreds och aktualiserar att det är viktigt att samtliga hjälps åt att stänga,
släcka och se till att det är låst när man är sist ut.
Rutiner vid stängning
Vi måste
tillsammans inom föreningen ta ett gemensamt ansvar över hallen under vår
träningstid. Detta innebär att kolla så att samtliga dörrar är stängda
- "Fönsterdörrar"
längs planen
- Nödutgång
Vasa Östra
- Nödutgång Damernas
omklädningsrum.
- Entrédörren
stängd och utrymd hall (sista passet)
I och med
stängningen tittar vi även så att läktaren och toaletter/omklädningsrum ser
presentabla ut.
Mark Celdon arbetar från och med augusti 80%
i föreningen som sportansvarig. Det är i första hand Mark som du tar kontakt
med när du har frågor som rör föreningen.
E-mail: info@aikbasket.se
Telefon: 076-322 85
85
Kiosk
I säsongsstart kommer kiosken att vara stängd enligt
rekommendationer fån SBBF. Föreningen tittar på lösningar för att kunna erbjuda
ett sortiment säkert. Om och när restriktionerna lättar och vi kan öppna upp
kiosken så återkommer vi med mer information. Ansvarig för kiosken är Lucia
Moberg.
Matchställ kommer att beställas lagvis med en leveranstid på ca 6-8
veckor.
Pris per vändbart kit (shorts & linne): 699:-
I priset ingår tryck av nummer och namn. Finns även
möjlighet till sponsortryck.
Adidasprodukter som A-lagen använder kommer att finnas
till försäljning på vår webshop hos Basketshop under hösten, beställningar görs
lagvis då vi minst måste beställa 5 av varje produkt samtidigt.
Den 25 september sker årsmötet. Kallelse kommer att
komma ut i god tid.
Covid-19
Verksamheten fortsätter som vanligt i förhållande till
Folkhälsomyndighetens rekommendationer samt RF och SBBF:s riktlinjerför barn
& ungdomsidrott.
Detta innebär att vi tvättar händerna före och efter
träning. Handsprit kommer fortsätta finnas tillgängligt i hallen och bör
användas.
Vi försöker undvika användning av omklädningsrum i
största möjliga mål och ser till att komma ombytt till hallen om det finns
möjlighet till det.
Samtliga spelare har med sig egen boll och egen
vattenflaska.
Närvara endast i hallen om du är symptomfri och fullt
frisk. Här har man som förälder ett stort ansvar över att sitt barn/ungdom ej
deltar i verksamheten vid sjukdom eller visar sjukdomssymptom.
Både vid match och träning så är max antalet 50 personer
& betraktas som en offentlig tillställning dvs deltagare=funktionärer +
spelare + tränare + publik.
https://www.basket.se/Coronaviruset
Svartgula hälsningar
Styrelsen för AIK Basket